Hlavní nabídka: |
Základy
Reference
Příklady
|
|
|
Stopky
V tomto příkladě si ukážeme, jak pomocí JS měřit čas.
Zdrojový kód:
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Stopky</TITLE>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
ms=0; stav=0;
function startstop()
{
if (stav==0)
{
stav=1;
then=new Date();
then.setTime(then.getTime()-ms);
}
else
{
stav=0;
now=new Date();
ms=now.getTime()-then.getTime();
document.stopky.cas.value=ms/1000;
}
}
function vynuluj()
{
stav=0; ms=0;
document.stopky.cas.value="";
}
function zobraz()
{
setTimeout("zobraz();",10);
if (stav==1)
{
now=new Date();
ms=now.getTime()-then.getTime();
document.stopky.cas.value=ms/1000;
}
}
// -->
</SCRIPT>
<BODY onLoad="zobraz()">
<FORM NAME="stopky">
Uplynulý čas: <INPUT TYPE="text" NAME="cas" SIZE="8"><P>
<INPUT TYPE="BUTTON" VALUE="Start/stop" onClick="startstop()">
<INPUT TYPE="BUTTON" VALUE="Vynuluj" onClick="vynuluj()">
</FORM>
</BODY>
</HTML>
Výsledek:
Vysvětlení činnosti:
Po delší době tu máme opět trochu složitější příklad. Máme v něm tři funkce, startstop(), vynuluj() a zobraz(). Takže pěkně popořádku. Nejdříve si inicilizujeme dvě proměnné. Proměnná ms bude obsahovat naměřený čas a proměnná stav bude udávat stav stopek - vypnuto/zapnuto. Funkce startstop() obsahuje podmínku if. Když je stav 0, čili stopky jsou vypnuté, přiřadí proměnné stav hodnotu 0 a proměnné then objekt Date a zjistí hodnotu tak, že od aktuálního času odečte naměřený čas, tuto hodnotu pak převedo do milisekund. Pokud naměřený čas (ms) odpovídá 0, neodečte se nic. Druhá část podmínky bude pracovat, když budou stopky zapnuté. V takovém případě přiřadí proměnné stav hodnotu 0 - tím je vypne. Proměnn now přiřadí objekt Date a proměnné ms přiřadí opět rozdíl časů. Poté hodnotu proměnné ms vydělí 1000 a uloží ho jako hodnotu prvku formuláře. Další funkce je vynuluj(), ta pouze přiřadí proměnným stav a ms hodnotu 0. Totéž učiní s prvkem formuláře, kde se zobrazuje výsledek. Poslední funkce je zobraz(), ta se bude aktualizovat každých 10 milisekund a když jsou stopky zapnuté učiní totéž, co funkce startstop(). S tím rozdílem že nebude měnit proměnnou stav. Poté již nebrání nic tomu vytvořit formulář s danými prvky a ovladači udlostí onClick.
30.07.2002 | Příklady | David Havlíček
|
|
Dnes je 15. 11. 2024 Svátek má Leopold | |
Bleskové aktuality: |
10.12.2002 Dlouho jsme tu neměli příklady, tak co kdybychom si dneska jeden dali?
07.12.2002 Poslední operáty, které si představíme, jsou speciální.
02.12.2002 Po delší pauze si představíme další operátory - řetězcové.
17.11.2002 Next operátory jsou přiřazovací.
10.11.2002 Jedněmi z posledních operátorů jsou porovnávací.
02.11.2002 Už jste slyšeli o logických operátorech? Pár jich taky je.
29.10.2002 Dalšími operátory jsou bitové.
26.10.2002 Dnes si představíme první z řady operátorů - aritmetické operátory.
24.10.2002 Další částí referencí jsou příkazy.
18.10.2002 Dnes se mrkneme na referenční přehled funkcí.
12.10.2002 Window je objekt, který má snad nejvíce metod a vlastností, tak se mu dnes podíváme na zoubek.
06.10.2002 Netradičně v neděli další objekt - string.
28.09.2002 Další sobota. Další objekt - screen.
21.09.2002 Hodně používáný je objekt navigator. Proto se na něj dneska zaměříme.
14.09.2002 Po týdenní pauze další referenční článek o objektu - tentokrát Math.
07.09.2002 Objekt location bude náš dnešní cíl.
04.09.2002 Na paškál si tentokrát vezmeme objekt history.
|
|
|