Poeta - moderní literární server


Storské války část 1.

Autor: savolla, 6. 2. 2010, Povídky

První díl Storských válek

Byla temná deštivá noc,na ostrově Heresh panovala obrovská bouře,stromy se prohíbaly a vše co nebylo pené odlétalo vzduchem.Na pláži Hereshe stála malá vesnice.Byla to jedna z mála vesnic kterou obývali lidé.Vesnice byla postavena na písčité pláni.Celou vesnici tvořila malá dřevěná kovárna,tržiště,obchod s oblečením,obydlené budovy a vysoký stan uprostřed vesnice ve kterém pobýval vůdce vesnice.

Obyvatelé vesnice byly z klanu Uchika,velmi silný a prastarý klan který měl v krvi válečnické zkušenosti.Přijeli na Heresh v zájmu dostupných materiálů a potravy.V této chvíli všichni byli doma a přečkávali bouři.

Vůdce vesnice Payon se o svoji vesnici vždy staral a všechny materiály využil k tomu,aby jeho vesnice bouře jako byla tato přežila v bezpečí.Velitel Payon si ve svém stanu prohlížel nákres ostroa Hereshe.Červenými značkamy vyznačoval úrodná pole a místa na kterých by mohl rozšiřovat vesnici.

Uchikové do Hereshe přijeli teprve před týdnem a teprve včera dostavěli vesnici."Říká se...že Heresh obývají různé....bytosti které by nám mohli dělat potíže,hlavně se nesmíme přibližovat na TOTO místo."Řekl Payon a nakreslil černý kroužek doprostřed mapy,podle starých spisů by tam měla stát orčí vesnice,plná nenávistných orčích duší.

Hodiny ubíhaly a obloha napovídala že se čas již blíží k půlnoci.Payon odložil svoji pokreslenou mapu do staré truhly ve které měl věci a ulehl do své postele.Payonův stan jen nesl takový název,byla to dřevěná budovy ve tvaru jehlanu.Ve stanu byla na zdi přivěsená na každém rohu 1 svíčka.Na proti postele měl svůj pracovní stůl a vedle měl položenou truhlu s důležitýma věcma.Vedle velikých dveří měl polici plnou oprášených knich o kterých si myslel že by mu mohli pomoct na cestách ostrovem.Payon se zabalil do peřiny a usnul.

Bylo ráno,slunce vylezlo na oblohu,rozehřávalo písek a osvětlovalo moře.Payonova vesnice nenesla žádné známky včerejší bouře.Payon vstal ze své postele a rozhlídl se po stanu.Vyrazil k šatníku a vzal si šedivé lehoučké brnění tak akorát aby mohl chodit a nevypadat jako do bitvy,pak si vzal kalhoty stejného typu,uvázal si k boku meč a vyšel ze stanu.

Obyvatelé již chodili po pláži,kováři kuly brnění a švadleny šili skvostné obleky,i na tržišti vládl veliký ruch.Payon se pyšně nadechl a vydal se rázným krokem ke kováři.Všichni lidé ho cestou zdvořile zdravili a Payonovy to dodávalo pocit bezpečnosti.Payon zaklepal na dveře kovárny.Přišel mu otevřít mile vypadající stařec se šedivými vlasy a umazaným pracovním úborem."Dobré ráno generále Payone."Uklonil se mu kovář."Dobré ráno Astre,můžu dál?"Optal jse Payon."Samozřejmě pane Payone."Řekl mu s úsměvem Astr a pustil Payona dál.Payon se rozhlédl po kovárně."Už jste dodělal ta brnění?"Zeptal jse ho mezitím Payon."Sme asi v polovině pane."Odpověděl mu Astr."Ano..dobrá práce Astre,hlavní je aby to bylo již brzo hotovo."Řekl mu mile Payon bez toho aby spustil oči ze zdobených zdí."Nemějte strach pane Payone,za 2 dny již bude hotovo."Ubezpečil ho Astr."Dobrá tedy...to je to co jsem potřeboval,mějte se Astre."Řekl mu Payon a vyrazil dveřmi ven z kovárny.

Došlápl nohama na hebký písek a podíval se směrem k tržišti,vesnický baviči předváděli svá kouzla a triky.Payon se nad tím jen pousmál a vyšel směrem ke svému stanu,musí ještě hodně věcí naplánovat...